Pirates of the Carribean - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Margo Kitzen - WaarBenJij.nu Pirates of the Carribean - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Margo Kitzen - WaarBenJij.nu

Pirates of the Carribean

Door: margokitzen

Blijf op de hoogte en volg Margo

28 Juli 2011 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hallo lieve trouwe lezertjes!
Hier een verhaaltje vanuit de Carribean, want daar zijn Inge en ik inmiddels beland! We zijn in de town van Bob Marley, waar al z'n hits ons om de oren vliegen en waar men net zoveel fietst als in Nederland. Al zal ik nooit meer over slechte wegen mopperen, want hier is het meer kiezeltjes met gaten in de weg als wat anders. Ing en ik hebben vandaag lekker aan het strand gelegen en hebben nog een koppel met kinderen ontmoet waarvan de man uit Limbricht is bij Sittard, echt grappig en ook hieruit blijkt wat de wereld toch maar klein is.

Maar wat hebben we de afgelopen dagen uitgespookt? Tja dat zal ik nu eens eventjes gaan vertellen. De laatste dag in La Fortuna zijn we naar de Baldi Hotsprings (soort van Thermae 2000, maar dan met natuurlijke warmtebronnen) gegaan waar we de dokters uit Washington DC toevallig weer tegenkwamen (we hadden hun namelijk in Montezuma ontmoet). In de taxi terug naar huis heb ik voor de taxi chauffeur gezongen en 's avonds zijn we met hun een drankje te hebben gedaan moesten ing en ik de dag erna dan toch gaan. We gingen teug naar San Jose om vervolgens door te reizen na een nacht in een hostel, waar we voor de 1e keer met meerdere op een kamer sliepen (dus had backpack aan mn bed vastgebonden). In de ochtend werden we opgehaald en kwamen we meerdere Nederlanders tegen, zo ook een leuk stel uit Eindhoven Eva en William, met wie we leuk opgetrokken hebben. Zij zaten helaas in een ander hotel dan wij, dus nadat we per boot bij ons hotel zijn aangekomen en een krokodil hebben gezien, hebben we hun verlaten.

Ons hotel lag mooi in het bos en heette pachira. De service was heel fijn. Er was geen officiele wasservice, maar voor ons wilde ze de was wel doen. t werd wel op 60 graden gewassen, maar heb toch oude kleren bij me en tja als het krimpt, lijkt het tenminste alsof ik deze reis gegroeid ben. maar goed nieuws: binnen een paar uur was het voor ons gestreken en al en gekrompen is mn was niet. Onze gidsen waren aardig en kwamen ook bij ons aan tafel zitten. We hebben gekeken hoe schildpadden ' s avonds hun eieren op het strand lagen en hebben mooie vogels, een luiaard, wasberen etc gezien. Het hotel was zo aardig om ons laarzen te lenen, dus mijn schoenen zijn gelukkig geen modderklompen. Het leukste aan Tortuguero vond ik dat we opgetrokken hebben met de wethouder van Hengelo en met een man die in het bestuur zit van FC Twente. Hun vrouwen waren superaardig en ze kwamen steeds met ons dineren en hebben gezellig nog op de laatste avond aan een bar wat met hun gedronken. Ik ben sowieso erg dankbaar voor al die leuke en gezellige mensen die ik in deze maand dat ik er ben al ontmoet heb.

we gaan er nu vandoor om lekker te eten en daarna een drankje doen want het is ladiesnight! Lees: gratis cocktails! Want het is de laatste avond van Ing, dus vanaf morgen ben ik weer alleen.

Liefs

  • 29 Juli 2011 - 06:30

    Desie:

    He Margo! Geweldig, welk liedje heb je gezonden voor die taxi-chauffeur? Ik had er graag bij willen zijn haha ;) Ik ben ook echt jaloers op de mooie dieren die jullie allemaal in het echie gezien hebben. Wat grappig at jullie zoveel leuke mensen tegenkomen, soort zoekt soort he, en de wereld is inderdaad echt heel klein: overal kom je toch weer Nederlanders tegen!
    Veel plezier! xxx

  • 29 Juli 2011 - 11:42

    Bart:

    Tortuguero, ik zei het je! Ongelofelijk gaaf toch!? En voor alle hits van Bob Marley hoef je natuurlijk niet naar z'n geboortedorp toe, die hoor je overal wel..

    Nog heel veel plezier!

  • 29 Juli 2011 - 13:38

    Barbara:

    Lieve Margo,

    Wat maak je toch prachtige dingen mee. En vanaf nu weer alleen. Dat zal wel weer even wennen zijn. Maar hé, zoals je al schrijft, overal zijn leuke en gezellige mensen :D
    Wat leuk dat je voor de taxichauffeur gezongen hebt. En ook dat je schildpadden hun eieren hebt zien leggen! Wanneer kom je eigenlijk weer terug naar Nederland?

    Heel veel plezier, geniet ervan!!
    Liefs, Bar

  • 01 Augustus 2011 - 18:56

    Mam:

    wow wat allemaal een fijne berichtjes om te horen! we volgen je en wachten tot het volgende bericht, want je schrijft zo leuk! veel succes met je vrijwilligerswerk en ik hoop dat je nog een mooie tijd tegemoet gaat.

    xxx las familias

  • 02 Augustus 2011 - 19:54

    Esther:

    Heej Margo!
    Ik heb net even je laatste 3 verhaaltjes gelezen, ik lag een beetje achter omdat we zelf 12 dagen weg zijn geweest (naar Portugal). Jouw avonturen (samen met Inge) klinken echt super! Ik ben erg benieuwd naar alle foto's en naar wat je verder nog allemaal gaat meemaken! Wat voor vrijwilligerswerk ga je precies doen?
    Nog heel veel plezier daar en succes met het vrijwilligerswerk!! Xx

  • 03 Augustus 2011 - 18:21

    Margo :

    Haha hij hield van Sting, dus ik heb Englishman in New York voor hem gezongen Desie ;) nou om heel eerlijk te zijn zijn hier heeeeeeel weinig Nederlanders. Er zijn juist veel Duitsers en Amerikanen aqui.

    Je had helemaal gelijk Bart! t was echt te gek! Haha nou je hoort ze wel ja, maar niet live uitgevoerd door een echte rasta dude, dus dat is wel echt speciaal ;)

    Heej lieve Bar! Het cultuurtje hier is heel relax en gewoon echt gebaseerd op familiegevoel en aardig zijn voor mekaar. Ik voel me hier dus geen moment alleen. Ik kom over een paar weken weer terug, want de intro voor masterstudenten is begin september toch ;) so see you soon! Xxx

    Ha mutti! Wat leuk dat je post! Heeft Rem je dat getypt of heb je dat helemaal zelf gedaan en helpt de computerles dus ;)? Ik zal proberen zometeen een nieuw verhaaltje te typen. De computers hier zijn heel traag, maar als ik een gaatje vind zal ik kijken wat ik kan doen qua foto´s. Xx!

    Thanks voor je berichtje Esther! Ik ben assistent van de leraar op een school in Ponchote. Wat heerlijk dat je naar Portugal bent geweest! Hopelijk hebben jullie het daar fijn gehad en was het weer beter dan in Nederland ;) Foto´s uploaden is hier dramatisch, maar ik zal kijken of ik er deze week of volgende week nog een paar kan posten! xx

    Hasta Luego! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2011

Pura Vida!

03 Augustus 2011

Save the best for last

28 Juli 2011

Pirates of the Carribean

23 Juli 2011

La Fortuna

21 Juli 2011

Pura Vida
Margo

Actief sinds 27 Mei 2011
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 9144

Voorgaande reizen:

03 Juli 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: