La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Margo Kitzen - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Margo Kitzen - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Door: margokitzen

Blijf op de hoogte en volg Margo

23 Juli 2011 | Costa Rica, Fortuna

Inmiddels zijn Ing door middel van een jeep- boot- jeep in het plaatsje La Fortuna beland, wat bekend staat om de vulkaan Arenal (die we vanuit ons hotel Las Palmas kunnen zien) en bekend staat om z´n natuulijke hot springs oftewel natuurlijke warmtebronnen die ontstaan zijn door de vulkaan. Vandaag staat een lekker relax dagje dus op het programma! Gisteren hebben we een uur op een busje moeten wachten eer deze ons naar het vulkaanmeer bracht en heb ik jawel jawel als enige een toecan gezien! Ing had een mooie kikker op d´r arm en ook hebbewn we spinnen en apen geizen. In het busje kregen we nog wat cola met wat alchohol erin(haha en onze gids was aangeschoten) Gisteravond zijn we gaan dineren met onze gids en een stel uit Grancanaria, het was gezellig en de maaltijd bij benedictus ( ja I know, dezelfde naam als onze paus) was heerlijk!

In Monteverde waar we een paar dagen geleden waren was het superleuk! In Monteverde hebben we een canopying tour gedaan oftewel: je hangt vast aan een kabel en gaat dan door de bossen als een ware tarzan (of in ons geval Jane). Het was vrij spannend, omdat ik echt hoogtevrees heb, maar ik heb mezelf alweer overtroffen. Je kon ook nog bungeejumpen, maar dat heb ik maar niet gedaan, want daar is mijn maag echt te zwak voor. Wel heb ik de superman baan gedaan en dit hield in dat je op je buik lag en zo de hele kabelbaan afging, je ging als een vogel in de wind lekker hard naar beneden, het was te gek! Ik mocht die baan eerst niet doen omdat ik te licht was, maar toen ik even met Luiz gesproken had en vertelde dat ik het keigraag wou, mocht het ineens wel. Ik heb ook in het gastenboek voor hem geschreven in het spaans dat hij top was en dat we de canopying tour te gek vonden!

Na de canopying tour zijn we gaan paardrijden en jullie raden het al: Inge had een heel braaf manegepaardje die wat achter de rest aan tippelde, maar ik had Shakira, oftewel een paard met een eigen willetje. Het was voor mij de eerste keer dat ik paardgereden heb. Ik heb er 1 keer opgezeten bij tante Mia op de boerderij, maar toen had iemand anders me vast, dus deze ervaring is nihil te noemen. Maargoed daar gingen we dan! Als echte amazones door de hoge bergen van Monteverde op, alleen een cowboyhoed ontbrak nog. De vlinders vlogen ons om de oren. Mijn paard is 1 x gevlucht en toen het jongetje mij kwam terughalen ging z´n eigen paard op de loop. Ik had er niet om moeten lachen, maar het was een geweldig grappig gezicht! Ook het hondje van de farm ging de 2 uur met ons mee. We waren met een groep van 10 en op onze weg kwamen we koeien, wilde paarden, geiten etc. tegen. Ook hebben we veel koffieplanten gezien en hebben we gekeken hoe ze suikerriet bewerkten. Op onze paardentocht hebben we een moeder en een zoon uit Colorado ontmoet en tijdens de canopy tour een zus met 2 broers uit New York.

Het was erg grappig dat we zowat ons hele hostel kenden, maar dat maakte het ook heel erg leuk. We zijn met iedereen pizza gaan eten. Er was een Canadeese man, die echt het mooiste Frans sprak wat ik ooit gehoord heb! Ik heb namelijk alleen dat Frans a la gekreun geleerd op school, maar dit Frans was echt veel en veel mooier! In ons hostel heb ik de eerste keer het muggennet aan de lamp vastgemaakt wat ik geleerd heb van m´n vriendin (thanks Deesje!) En daarnaast wil ik m´n vrienden nogmaals bedanken voor de lonely planet, want hij is superhandig en er staat echt alles in wat ik weten moet!

Liefs en ik probeer weer een verhaaltje te schrijven als Ing en ik in Tortuguero zijn!


  • 25 Juli 2011 - 10:26

    Remco:

    Koeien, wilde paarden, geiten, klinkt een beetje als Schipperskerk. Maar ik lees dat je het naar je zin hebt met Inge! Mooi dat je je hoogtevrees hebt overwonnen, haha. Veel plezier in Tortuguero!!
    xx las familias

  • 28 Juli 2011 - 14:30

    Desiree:

    Heey meid,

    Ik heb net je verhaal gelezen.
    Het is zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Jullie zitten in ieder geval niet stil, want jullie heben weer heel veel gedaan.
    Ik ben echt heel erg benieuwd naar de foto's als je weer terug bent!
    Fijn dat je al iets aan het muggennet hebt gehad!
    Meid, geniet ervan, maar ik mis je wel en ben ook weer blij als je hier bent!
    Groetjes aan Inge!

    Kus Desiree

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Fortuna

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2011

Pura Vida!

03 Augustus 2011

Save the best for last

28 Juli 2011

Pirates of the Carribean

23 Juli 2011

La Fortuna

21 Juli 2011

Pura Vida
Margo

Actief sinds 27 Mei 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 9139

Voorgaande reizen:

03 Juli 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: