Pura Vida - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Margo Kitzen - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Margo Kitzen - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Door: margokitzen

Blijf op de hoogte en volg Margo

21 Juli 2011 | Costa Rica, Monteverde

Inmiddels is er weer zoveel meer gebeurd, dus hier weer een verhaaltje!

Ik heb een paraplu gekocht want door de orkaan van Mexico regende het alsmaar in San José. Ik ben afgelopen weekend met m´n roomie uit Wenen en Inge de hoofdstad gaan bezoeken. Erg mooi was het met vele duiven, de subway was lekker, en het goudmuseum was lachwekkend. We moesten 7 dollar betalen en dan kon je het goud zien met een vergrootglas. Desalniettemin hebben we ons prima geamuseerd in het regenachtige San Jose maar een erg mooie stad vond ik het niet.

Ik ben inmiddels klaar met mijn Spaanse lessen en heb mijn diploma in de pocket! In het midden van de patio ontving ik van de professoren onder geklap van alle andere studenten m´n diploma. Mijn profesora is echt de bom. Ze zij bij mijn afscheid dat ik een excellente estudiante was, maar wel poco loco, oftewel een beetje gek. Na m´n diploma uitreiking ben ik lekker gaan dansen in el bar Sultan en zijn we met m´n buddy´s van school wat gaan drinken in Bar Rio. De dag erna had ik een enorme hangover. Maar niet alleen ik, maar meerdere uit m´n klas. Het was aandoenlijk om te zien dat mijn professor een asprientje voor ons ging halen met wat water. Mijn professor is sowieso de allerbeste, want op mijn laatste dag gingen we spellen doen omdat ik wegging, wat het een groot feest en had ze chocolade voor me gekocht omdat ik zei dat ik dat het allermeeste qua eetdingen mistte aan Nederland. Ik mis mijn klas wel. Ik had een aardig meisje uit Texas erin zitten, die ons linedancing leerde en bepaalde woorden like HeeYA! (oftewel hee ou all).Op school noemen ze me BFF Margo and Margo Almighty en drink ik graag theetjes met Bart.

Bij m´n gastgezin is het nog altijd leuk. Er komen veel mensen over de vloer en de kleinkinderen van Mary leren me Spaanse liedjes en ze helpen me ook als ik klem zit met huiswerk. Ook loopt tita de huisschildpad nog altijd vrolijk naast me rond als ik de was ben aan het ophangen en is tita de kat er ok nog altijd. De lokale buurtvrouw heeft me met de auto naar school gebracht toen ik een keer m´n boek vergeten was en op bus stond te wachten, ze zijn hier echt heel aardig.

Ik ben afgelopen donderdag naar San Manuel Antonio geweest. Prachtig! Maar ons hotel lag in het bos. Gelukkig kwam er een hond langs die wachtte op ons en het hele enge stuk met ons is meegelopen. Ook kwamen we een aardige Israelier tegen, genaamd Hiedda, die ook daar verbleef. Het enige nare aan Manuel Antonia was dat we een krab op onze kamer hadden, genaamd mister ugly die zich niet 1,2,3, liet vangen. In Manuel Antonio heb ik meisjes uit Nieuw Zeeland ontmoet en ben ik met de lokale mannen (waarvan 1 een club runde) in een prive vip taxi wezen stappen. Het was super! Daarnaast hoor ik hier de meest romantische verhalen: van een man die als een indiaan naar belgie is gefietst omdat z´n vrouw eigenlijk altijd graag met een indiaan wou trouwen om haar ten huwelijk te vragen tot een jongen van Amsterdam die z´n vriendin dumpt om in Costa Rica z´n grote liefde te komen zoeken en deze ook nog gevonden heeft omdat ie de hele nacht heef doorgereisd.

Inge is nu bij me en we gaan lekker rondreizen. We zijn gisteren in Montezuma geweest. Hier kwamen we een vrouw Lora tegen die zo aardig was om een hostel voor ons te bellen en ook haar huis beschikbaar stelde. Ons huidige hostel bleek namelijk dicht te zijn. Montezuma is de plaats waar ik al een paar van m´n angsten overwonnen heb. Ik heb namelijk enorme hoogtevrees en durf daarom niet naar walibi. Een tak was afgebroken tijdens het hiking waardoor ik als een hoopje ellende in een boom vasthing, gelukkig kwam m´n taxi chauffeur van de dag ervoor me redden en riep MARGO! Yo Ayudo! Hij en z´n vriend namen ons (we hadden ook nog een meisje van Amerika ontmoet die met ons meereisde) mee naar een van de grootste watervallen van Montezuma. Daar ben ik vanaf gesprongen en ook via een touw kon je je er zelf als tarzan inswingen, het was echt te gek! ´s avonds gingen we naar de bar, waar we wat gedronken hebben met 2 doktoren uit Washington DC. Vanmorgen zijn we weer vroeg vertrokken. MOrgen staat paardrijden en Canopying op het programma.

We gaan nog naar de plaatsen MOnteverde, La Fortuna, Tortuega en Puerto Viejo. Ik heb er zin in en wij gaan nu lekker tortillas eten!
Afgelopen dag heb ik namelijk een nieuwe sport uitgevonden: vieze bananen in een dubbele salto boog uit busraampje gooien, dus we zijn nu wel echt toe aan iets dat niet bedorven is door het warme weer.

Muchos besos

  • 21 Juli 2011 - 06:38

    Desie:

    Zozo, ze leren jou daar wel snel kennen: poco loco ;)
    Je schrijft echt zo leuk!! Jullie maken zoveel mee daar, echt geweldig!
    En net als in het vliegtuig alweer als VIP behandeld, bofkontje! Geniet er maar lekker van!
    Kus

  • 21 Juli 2011 - 12:47

    Lenie Zonder Jo:

    Nou Margo, jij zult Nederland wel een gat vinden als je thuiskomt.
    Wat een beleving moet dit zijn. Jo leest jouw verhaal morgen als hij terug is van de vierdaagse.
    Wens je en jullie(vriendin) nog een leuke tijd.
    Groetjes en tot horens, Lenie.

  • 21 Juli 2011 - 14:28

    Charliee:

    Nice om te horen dat jullie het leuk hebben daar! Ben blij ook ff te horen dat ingie goed is aangekomen, want daar had ik nog niks van gehoord :p foei ingie ;) Wel lachen de verhalen te horen! haha mannen genoeg daar zo te horen.. k neem toch aan dat je niet zoenloos terug naar huis komt he Marlie.. heb je eindelijk de kans om met mannen buiten Zitterd of Utrecht te interfacen hahaha..
    Veel plezier met rondreizen!!
    xxx

  • 22 Juli 2011 - 04:03

    Margo Kitzen :

    Haha Desie. mijn professor was poco loco 2 hoor ;) het geluk blijft me idd aan m´n zijde, thanks voor je leuke berichtje!

    Ha Lenie! WAt leuk dat u weer wat schrijft! naja schipperskerk heb ik altijd een gat gevonden,maar Nederland nooit tot nu toe. Na deze reis moet ik weer even acclimatiseren denk ik zo. Wens Jo veel suc6 met de vierdaagse en ik zal het Inge zeggen!

    Dat kwam omdat je haar waar ben je nu kon lezen Charlie ;) haha tis hier geen salou of lloret de mar! maaruh idd mannen genoeg! ik was gevallen bij de waterval en had een wondje aan m´n been, daarna heeft een jongen me op de rug genomen door het water zodat ik niet meer hoefde te lopen, echt aardig. thanks voor je berichtje en we spreken ons! xx

  • 22 Juli 2011 - 16:50

    Remco:

    wat leuk om te lezen wat je weer allemaal hebt meegemaakt! En proficiat me je diploma! Ik lees dat je veel buitenlandse vrienden maakt, maar dat is geen moeite voor jouw:p. Nu kunnen jullie beginnen met jullie rondreis! Veel plezier daar! (ik vraag me trouwens af of tita de huisschildpad/kat leuker is dan onze sammy;))

    xxx don remco y las familias

  • 23 Juli 2011 - 17:47

    Margo:

    Thanks Rem voor je leuke berichtje! Haha en neej: er gaat niets boven onze Sammy ;)! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Monteverde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2011

Pura Vida!

03 Augustus 2011

Save the best for last

28 Juli 2011

Pirates of the Carribean

23 Juli 2011

La Fortuna

21 Juli 2011

Pura Vida
Margo

Actief sinds 27 Mei 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 9146

Voorgaande reizen:

03 Juli 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: